Wednesday 14 May 2014

Masa akan datang

Setiap orang berhak di beri peluang kedua..
sebesar manapun kesalahannya,maafkanlah dia.
terkadang dia tak sengaja menimbulkan kekacauan diantara perhubungan..
akhirnya,kedua-duanya akan merasa perih yang teramat sangat...

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Ramai yang bertanya kapada saya,apakah yang saya inginkan di masa akan datang?
apakah impian saya?
mengapa tidak cuba buat itu,ini...

wahai anda-anda semua,,tahukah anda..
bahawa setiap pertanyaan anda kepada saya tentang masa akan datang adalah satu perkara yang paling perit saya rasakan?
Mungkin bagi anda,itu hanya sekadar pertanyaan biasa..
tapi bagi saya ianya adalah pertanyaan yang tidak mungkin dijawab oleh saya secara tepat..
pernah kah anda terfikir tentang "mengapa" saya hanya membisu setelah di beri pertanyaan yang bertubi2..
PERNAHKAH??
Ianya kerana saya tidak ingin berkongsi/buntu apa yang harus saya jawab..

Hidup ni tak seindah yang kita bayangkan seperti di dalam drama2,sinetron2..
Hidup ini bukan fantasi,tetapi realiti..
bila hanya terbayang sahaja difikiran tentang masa akan datang,saya sudah jadi tak keruan..
terkadang senyum,,
terkadang sedih,,
terkadang nangis..
Ianya menggambarkan betapa takutnya saya untuk menjalani hari esok...

Ya,,Benar..Betul..
Saya hanya memikirkan salah satu jalan penyelesaiannya adalah dengan mencari
pasangan hidup yang sesuai..tetapi bila di fikirkan semula...
Ia bukan lah satu jalan yang sempurna untuk diri saya buat masa sekarang ni..
Saya keliru,buntu..

Apakah pengakhiran kehidupan saya akan dikelilngi dengan impian yang tak pernah terjangka?
bila melihat sahabt2 saya yang boleh menewaskan ego masing2,teramatlah saya terasa cemburu dan iri hati dengan mereka..
mereka dapat capai apa yang mereka inginkan,,..SAYA???


No comments:

Post a Comment